Innlegg

Windsurfing kurs

Kjenner du noen som har lyst til å prøve seg med windsurfing? Eller trenger du selv å få oppfrisket ferdighetene?
Meld deg da på årets windsurfkurs med Mandal Seilforening! Fire torsdager i juni (8., 15., 22., 29. Juni) kl 17.30-21 holder vi treningskurs.

På de fire kursdagene gjennomgår vi rigg, teori og øver teknikkene på vannet. Sett av 3-4 timer til opplegget hver gang – (Det kan forkortes etter individuelt behov.

Fordel å ha med ellers:

Egen våtdrakt
Drikke
Mat/snacks til blodsukkeret.

Vi har bare plass til 8 deltakere. Send en e-post til msf@mandal-seilforening.no for påmelding. Først til mølla!

Kurset koster 600 kr. (200 kr. for eksisterende medlemmer). Dette inkluderer medlemskap til seilforeningen og fri bruk av rigg resten av sesongen.

Forbehold for endring av kursdatoer ved for lite eller for mye vind.

Hang loooooose

🤙🤙🤙🤙
Julie og Runar, MSF, Windsurfgruppa

Windsurfing hangout

For å markere at sommersesongen er i gang, inviterer Windsurf gruppen tidligere, nåværende og kommende medlemmer til en hang-out i seilforeningen. Vi tar frem al klubb-utstyr, repeterer rigging og teknikk, og legger opp til et par timer på vannet for dem som ønsker. Det er målt 15 grader i vannet, så ta med våtdrakt – og badetøy 😉 Vi vil etter fellesferien legge opp til faste treningsdager og oppfordrer allerede nå medlemmer til å komme seg ut med eget eller klubbens utstyr. Det er fritt tilgjengelig for medlemmene! ☺️ Meld dere gjerne på eventet (facebook), så vi vet ca. hvor mange vi blir.

Regatta vår 2022

Vi starter med regatta igjen tirsdag den 03.05. og forsetter hver tirsdag (se terminliste).

Nybegynnere er hjertelig velkommen! Kom med vest til brygga kl. 17 og du kan være med. I starten av mai er ikke alle båter på vann enda – da er det best å sende en epost til msf@mandal-seilforening.no for å sjekke om det er plass.

Høstdugnad 2021

Vi inviterer til høstdugnad, tirsdag 12. oktober kl. 16:00.

Arbeid som skal utføres på dugnaden:

• Renske takrenner
  • Sjekke bryggeinnfestinger
  • Bygge inn søppelkassene med høyere vegg og dør
  • Lagre joller
  • Opptak av seilforeningsbåt
  • Generell opprydding utvendig

Aktiviteter i høst og vinter

Regattaen i dag avslutter sesongen, men aktiviteter fortsetter. Etter dugnaden den 12.10. og seilerfesten den 06.11. forsetter vi med åpent klubbhus hver tirsdag i partallsuker fra kl. 18. Det blir utdanning, foredrag og hyggelig båtprat. Alle seilere og seilinteresserte er velkommen!

Introduksjonskurs Windsurfing utsatt

Været i dag er dessverre ikke helt det vi hadde håpet på. Vi beklager at denne meldingen kommer litt sent. Vi har i det lengste håpet at våre gode meteorologer har tatt feil på værvarslet, men dessverre ser det ikke sånn ut denne gangen.

Oppstart i regn, torden og ugunstig vindretning som gir kastevind er ikke ideelt for første gang på seilbrett. Vi utsetter oppstarten til neste torsdag, og forsøker heller å legge inn en ekstra dag (eller to) i løpet av kursperioden.

Sommerskole 2021

Mandal Seilforening arrangerer sommerskole på Lillebanken. Dette blir første hele uken i skoleferien: uke 26, dvs 28.06 til 02.07.

Vi ønsker alle jenter og gutter fra 9 år og oppover til å være med på en deilig uke med seiling og masse andre aktiviteter i og rundt vannet.

Mer informasjoner finner du her. Vi takker for støtten fra Gjensidigestiftelsen og Lindesnes kommune.

Seil UT Sør

Seilforeningene på Sørlandet i samarbeid med Sparebanken SØR og Norges Seilforbund inviterer alle seilere til turseilingskonkurransen Seil UT Sør. Registrer når du har seilt til en av over 80 registrerte gjestehavner og naturhavner og få poeng! Detaljer finner du på trimpoeng.no/i/seilutsor/. Appen og deltakelse er gratis. Ekstra tips, bilder og en hyggelig seilprat finner du på den tilhørende facebookgruppa.

Tusen takk til sponsoren!