Innlegg

Introduksjonskurs Windsurfing utsatt

Været i dag er dessverre ikke helt det vi hadde håpet på. Vi beklager at denne meldingen kommer litt sent. Vi har i det lengste håpet at våre gode meteorologer har tatt feil på værvarslet, men dessverre ser det ikke sånn ut denne gangen.

Oppstart i regn, torden og ugunstig vindretning som gir kastevind er ikke ideelt for første gang på seilbrett. Vi utsetter oppstarten til neste torsdag, og forsøker heller å legge inn en ekstra dag (eller to) i løpet av kursperioden.

Sommerskole 2021

Mandal Seilforening arrangerer sommerskole på Lillebanken. Dette blir første hele uken i skoleferien: uke 26, dvs 28.06 til 02.07.

Vi ønsker alle jenter og gutter fra 9 år og oppover til å være med på en deilig uke med seiling og masse andre aktiviteter i og rundt vannet.

Mer informasjoner finner du her. Vi takker for støtten fra Gjensidigestiftelsen og Lindesnes kommune.

Seil UT Sør

Seilforeningene på Sørlandet i samarbeid med Sparebanken SØR og Norges Seilforbund inviterer alle seilere til turseilingskonkurransen Seil UT Sør. Registrer når du har seilt til en av over 80 registrerte gjestehavner og naturhavner og få poeng! Detaljer finner du på trimpoeng.no/i/seilutsor/. Appen og deltakelse er gratis. Ekstra tips, bilder og en hyggelig seilprat finner du på den tilhørende facebookgruppa.

Tusen takk til sponsoren!

Sesongstart 2021

Vi gleder oss til å starte i den nye sesongen og ønsker alle hjertelig velkommen til mange spennende arrangementer.

Onsdag den 14.04. kl. 17:30 starter jollegruppa med to nye trener-assistenter. Vi ønsker velkommen til nye barn og unge som vil prøve.

Tirsdag den 20.04. kl. 16:30 er det vårdugnad. Sjekk nettsiden igjen den dagen – mulig at det blir endringer pga. corona. Dugnad holdes på et senere tidspunkt.

Torsdag den 22.04. kl. 18 starter windsurfingsgruppen i sesongen. Du kan prøve ut windsurfing på introduksjonsdagen den 20.05. og lære mer på fire ukers kurs som starter 27.05..

Tirsdag den 27.04. kl. 17 starter vi med regattaseiling. Ved behov går vi gjennom seilreglene.

Innbydelse til seilfesten

Etter et annerledes år med seiling har vi gleden av å kunne invitere alle turseilere, regattaseilere, brettseilere, modellbåtseilere, sofaseilere, folk med hav- eller hageseilere, andre som har interesse for seilmiljøet eller “pårørende” til noen av disse hjertelig velkommen til en noe koronatilpasset seilfest.

Vi kan friste med god mat og en eventyrlig stemning sammen med et godt seilermiljø.

Tid og sted: Lørdag 7. November kl 1900 på seilerhuset på Lillebanken.

Vi starter kvelden med en aperitiff og mingling. Menyen blir tradisjonen tro reker m/tilbehør, samt mineralvann. Etter litt underholdning samt premieutdeling for årets regattaer vil det bli servert kake og kaffe. Kvelden fades ut med litt snacks og god passiar.

Grunnet smittevern ber vi alle som ønsker alkoholholdig drikke til om å selv medbringe dette

Pris: Kr 300,-                Betaling ønskes primært via Vipps.

Grunnet smittevern har vi per nå sett oss nødt til å sette en begrensning på 20 deltakere på årets seilfest. Så de 20 første påmeldingene som gjøres innen 3.november, er sikret plass.

Meld dere på via mail til: msf@mandal-seilforening.no.

(Antallet deltakere vil kunne endres som følge av endringer i smittevernreglene.)

Vi gleder oss til å treffe medseilere og deres «pårørende».

Send gjerne invitasjonen videre til noen du mener burde ha denne invitasjonen.

Hilsen

Komitéen

Folkehelseuka

På lørdag den 29.08.2020 fra klokka 11-14 er vi klart for deg og barnet ditt som har lyst til å prøve ut seiling. Vi stiller med A-joller og optimist-joller, forklarer i hvilket tau du må dra og så er du allerede i gang! Har du heller lyst på noen tørrøvelser på seilbrett eller en hyggelig seilprat? Du finner oss sammen med kajakklubben ved brygga i Lillebanken. Ta gjerne med en redningsvest og tenk på at man kan bli våt når man seiler joller. Vi ses!

Jolleseiling høst

Etter nybegynnerkurset fortsetter seiltrening hver torsdag fra kl 17.30 til 20.00 frem til høstferien. Vi anbefaler at seilerne deltar på treningssamlinger i helger som arrangeres, nærmere info kommer.

Foreløpig program
13.08  Oppstart høsttrening, Lillebanken kl 17.30 – 20.00
20.08  Seiltrening
22.08 Treningssamling Kristiansand
23.08 Treningssamling Kristiansand
27.08  Seiltrening
03.09  Seiltrening
10.09  Seiltrening
17.09  Seiltrening
24.09  Seiltrening

Vi kommer til å fortsette utover høsten med seilrelaterte aktiviteter på torsdager etter høstferien. Klokkeslett blir da fra kl 18-19, eller avhengig av aktivitet, og som regel innendørs eller væravhengig.

Det blir arrangert en treningssamling en helg i løpet av høsten. Denne anbefales at de er med på. Mer info kommer, se også vår jolleside.