Introduksjonskurs Windsurfing

Tid 17.06.2021 18:00 - 20:00
Sted Klubbhus
Prøv Windsurfing med Mandal Seilforening!
Torsdag 20. 27. Mai kl. 18 kan du med Mandal Seilforening bli bedre kjent med windsurfing/brettseiling – Helt gratis!
Windsurfing også kalt brettseiling er en vannsport som gir glede for både kropp og sjel. Med brettseiling lærer du å mestre fart og fremdrift med hjelp av bare vind og vann.
Omgitt av vakker skjærgård, med lyden av vann under føttene og et godt tak i seilet som du styrer med hendene, får du øvd balanse, styrketrent hele kroppen og oppnår den ultimate mestringsfølelse – å mestre vinden!
På introduksjonsdagen 20. 27. mai får du en kort innføring til sporten, lærer om utstyret på land, og ser fasilitetene som Seilforeningen og Windsurf Gruppen råder over. Har du med deg våtdrakt blir det mulig å prøve å windsurfe på Lillebanken.
Fire ukers windsurfing kurs!
Blir du etter introduksjonsdagen bitt av surfebasillen eller bare har lyst å lære mer, kan du melde deg på Windsurf Gruppens fire ukers kurs for nybegynnere og lett-øvede fra mai til juni 2021.
På kurset gjennomgår vi:
Utstyret; hva er hva?
Teori på land; snu-teknikker, få opp seil, fang vinden m.m.
Rigging av seilbrett og transport av dette
Masse brettseiling på vann; Balanse, styring, fremdrift, fart, fallteknikker, planing
Navigering og kurs
Personlig evaluering
Du får:
Du opparbeider kompetanse til å kunne rigge fullt utstyr, få det på vannet og evnene til å kunne windsurfe selvstendig. Er forholdene riktige vil alle deltakere prøve å komme i plan (en teknikk hvor du skøyter oppå vannet og oppnår best mulig fremdrift og fart). Mulighet for å kunne windsurfe hele sesongen 2021.
Prisen for kurset er 600kr/person. Dette inkluderer utstyrslån og undervisning fire torsdager på rad. Ønsker du å være en del av windsurfmiljøet i Mandal, får du også mulighet for å melde deg ind i Mandal seilforening og i Windsurf Gruppen, som gir fri benyttelse av seilbrett til hele sesongen.
Datoer:
Flyttet ei uke frem pga. lokale restriksjoner.
Torsdag 27.05.2021 18.00 Introduksjon til Windsurfing
Flyttet ei uke frem pga. dårlig vær den 03.06.
Torsdag 10.06.2021 18.00 Kursdag 1
Torsdag 17.06.2021 18.00 Kursdag 2
Torsdag 24.06.2021 18.00 Kursdag 3
Torsdag 01.07.2021 18.00 Kursdag 4
Sted:
Mandal Seilforening
Hogganvikveien 37
4513 Mandal
Hvem:
Alle personer fra 16 år kan melde seg på.
Det er en fordel å kunne svømme minst 200 m.
NB: Det er bare 10 plasser på kurset, så det er først til mølle på introdagen.
Hva må jeg ha med:
Våtdrakt. Vi har ikke våtdrakter i foreningen, så det må anskaffes. Har du egen svømmevest/redningsvest (ikke oppblåsbar) kan du med fordel ta det med.
Påmelding:
Påmelding til kurset skjer fysisk på introduksjonsdagen 20. mai, hvor det kan betales med Vipps.
Når vindforholdene tillater det arrangeres fortløpende turer og kurs for medlemmene i Windsurf Gruppen. Dette er med på å skape et flott surfemiljø med gode muligheter for å utvikle seg og få dyrket vannsporten som en hobby sammen med de andre brettseilerne i foreningen. Windsurfing er en sosial sport hvor oppbakking og gleden over hverandres kompetanseutvikling deles i høy grad – både på vann og på land.
Hang loose!
Runar, John og Julie